Tactische doelstelling

Met de tactische doelstelling leggen we vast hoe we de strategiedoelstellingen over een periode van 1 à 3 jaar willen realiseren.
Per strategisch doel, is er minstens 1 tactische doelstelling nodig. Deze worden opgedeeld in 4 categorieën:

  • Financieel/economisch: hoe wordt het succes bepaald naar de aandeelhouders toe?
  • Klantenperspectief: op welke factoren beoordelen de klanten ons?
  • Intern/operationeel: wat is essentieel voor onze bedrijfsprocessen (producten, operationeel, technologisch, marketing, …)?
  • Innovatieve doelstellingen: hoe willen we nieuwe kennis aanwenden om te groeien?

Kenmerken van tactische doelstellingen zijn:

  • Ze zijn kwantitatief.
  • Ze hebben een releasedatum.
  • Ze zijn uitdagend, maar haalbaar.

7 tips om gedreven te ondernemen

Voor de ondernemer verloopt de weg naar succes vaak mat vallen en opstaan. Maar hoeveel kan je als mens dan aan? En hoe vaak kan je terugveren na een tegenslag? 

Met onze 7 tips sta je sterker in je schoenen.