Een strategisch plan is een lege doos als ze niet door je bedrijf gedragen wordt. Maak je bedrijf klaar om strategisch te ondernemen.
Je maakt een analyse van de cultuur binnen je bedrijf. Voorafgaand plannen we een schriftelijke bevraging bij een aantal van je medewerkers. Zo leren we jouw bedrijfscultuur kennen. Je bedrijfscultuur is de factor die iedereen binnen je bedrijf aanzet om samen te werken en samen resultaten te behalen. Hoe gaat iedereen met elkaar om binnen je bedrijf? Staan de neuzen in dezelfde richting dankzij een heldere missie en visie? Op welke manier wordt leiding gegeven aan je medewerkers? Je ontdekt welke factoren het belangrijkst zijn in je bedrijfscultuur.
Daarna leer je welke strategiecultuur heerst in jouw bedrijf. Ligt je prioriteit bij het operationele, bij je producten of bij je klanten? In welke mate komt dit overeen met je bedrijfscultuur?
Je bepaalt concrete werkpunten om je bedrijfscultuur af te stemmen op je strategiecultuur.
Je staat stil bij je stakeholder management. Wie heeft invloed op jouw bedrijf? Wie heeft belang bij jouw bedrijf? Heb je deze personen mee in het verhaal van jouw gekozen strategie?
Daarnaast sta je stil bij je communicatie management. Hoe communiceer je naar jouw medewerkers en stakeholders? En op welke manier zal je communiceren zodat iedereen mee is met de gekozen strategie?
Je gaat dieper in op je strategie alignment. Hoe zet je jouw operationeel model en je processen op één lijn? Zorg dat het plaatje klopt en dat alles wat je doet overeenkomt met je operationeel model.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips, inspiratie en nieuws over ons aanbod.
Laat je gegevens na en we contacteren je met alle nodige info om jouw inschrijving te voltooien
Voor de ondernemer verloopt de weg naar succes vaak mat vallen en opstaan. Maar hoeveel kan je als mens dan aan? En hoe vaak kan je terugveren na een tegenslag?
Met onze 7 tips sta je sterker in je schoenen.