In dit artikel

Kreeg je als onderneming al eens de vraag waar je binnen 3 jaar met je onderneming wil staan? Zo ja, dan zijn er enkele mogelijkheden.

Krijg als ondernemer terug dingen gedaan

Terwijl ik blijf twijfelen over het onderwerp van deze nieuwe blog, wordt het me nóg duidelijker. Als ondernemer zit je er vaak te dicht op om dingen gedaan te krijgen. Te dicht op jouw business. Je weet perfect wat je doet. Je weet perfect wat je wil. Je weet perfect waar je naartoe wil. Maar om het gedaan te krijgen blijf je te vaak in cirkeltjes draaien. Zoals een schilder die massa’s huizen schildert, maar zijn eigen huis niet geschilderd krijgt. Of een tuinman die massa’s tuinen aanlegt, behalve de zijne.

Het vertrouwen dat je hebt in je eigen kunnen en kennen komt bij klanten vanzelf naar boven. Want je bent ook echt goed in wat je doet. Alleen komt bij jezelf dat stemmetje naar boven. ‘Ik moet het goede voorbeeld geven’. ‘Wat als het niet goed is.’ Je blokkeert. Herkenbaar? Weet dan dat een extra paar ogen wonderen doen om alles sneller en vlotter gedaan te krijgen voor je eigen onderneming.

Tijd om in actie te schieten. Krijg als ondernemer terug dingen gedaan!

 

Heb je als ondernemer al je strategie neergepend?

Kreeg je als onderneming al eens de vraag waar je binnen 3 jaar met je onderneming wil staan? Zo ja, dan zijn er enkele mogelijkheden.

  1. Je weet het wel en kan het heel goed uitleggen, maar je hebt het nergens concreet op papier staan.
  2. Je weet het wel, maar krijgt het niet uitgelegd.
  3. Je hebt hier helemaal niet over nagedacht en laat alles komen zoals het komt.

Elk van deze scenario’s hebben eenzelfde oorzaak. Voor jezelf iets uitdenken is ontzettend moeilijk. Je gedachten schieten alle kanten op. Je verliest je in details en in het operationele. Je raakt niet tot de diepe kern van de zaak.

 

Besteed je als ondernemer te veel uren aan je eigen marketing?

Zit je net als ik veel te lang na te denken over de boodschappen en beelden die je voor je eigen onderneming wil neerpennen, terwijl je dit voor een ander wel heel vlot kan? Of wil je altijd teveel informatie in één bericht proppen? Dat is logisch, want jij kent als ondernemer jouw business tot in de puntjes en wil dit keihard bewijzen aan jouw klanten. Je wil teveel vertellen in één keer en weet niet waar te beginnen.

Stel jezelf dan deze vragen. Hoeveel uren tijd kost je dit? Hoeveel ander werk blijft hierdoor liggen? En komt je boodschap wel duidelijk over?

 

Zie je als ondernemer jouw administratie opstapelen?

Administratie is voor veel ondernemers een noodzakelijk kwaad. Voor anderen is administratie net een aangename afwisseling om even van de core business los te komen. Hoe komt het dan dat zelfs bij die laatste groep stapels administratie blijft liggen?

De redenen zijn divers. Te weinig tijd, te weinig structuur, te weinig vaste procedures. Hoe dan ook kost het je veel tijd en geld als alles te lang blijft liggen. Je misloopt klanten. Je betaalt aanmaningskosten. Je mist belangrijke informatie en boodschappen.

 

Hoe doe je hier als ondernemer iets aan?

Dit is de hamvraag. Want je bent je als ondernemer heel goed bewust van deze pijnpunten. En wil nu echt wel eens een oplossing. Hier komt het: schakel ondersteuning in. Iemand extern met de juiste expertise die je bijstaat om dingen gedaan te krijgen. Eenmalig om je wakker te schudden en op weg te helpen. Of op geregelde tijdstippen om alles beter op te volgen. Die paar uurtjes maken voor jou als ondernemer een wereld van verschil. En zit je met bedenkingen rond de kostprijs, bedenk dan ook eens hoeveel tijd en geld je uitspaart dankzij deze ondersteuning.

Je hebt zelf terug volop de tijd en energie om je onderneming verder uit te bouwen. Je hebt een klankbord om eens je frustraties mee te delen. Je hebt ruimte om te groeien.

 

Op zoek naar ondersteuning om deze ruimte om te groeien te creëren? De experts van gedreven staan voor je klaar. Contacteer ons nu.

 

7 tips om gedreven te ondernemen

Voor de ondernemer verloopt de weg naar succes vaak mat vallen en opstaan. Maar hoeveel kan je als mens dan aan? En hoe vaak kan je terugveren na een tegenslag? 

Met onze 7 tips sta je sterker in je schoenen.